Kwaliteit

Kwaliteit Hoe we voortdurend werken aan onze kwaliteit

We zetten ons in om de beste en meest passende zorg te leveren en proberen altijd rekening te houden met persoonlijke behoefte en voorkeur. We doen dan ook regelmatig onderzoek naar de cliënttevredenheid. We werken iedere dag met hart en ziel voor onze cliënt. Daar heb je goede mensen en een goed werkende organisatie voor nodig. Zorggroep Meander is HKZ-gecertificeerd en voldoet aan wettelijk vastgestelde kwaliteitseisen. 

HKZ-certificaat, waarborg voor kwaliteit van zorg

Zorggroep Meander is gecertificeerd volgens de HKZ VVT 2019 richtlijn. Dit certificaat staat voor duurzame kwaliteitsverbetering in de zorg. Zorggroep Meander heeft intern de zaken goed op orde, stelt de cliënt en zijn of haar veiligheid centraal, en werkt voortdurend aan verbetering van de zorg- en dienstverlening. 

Voor u als cliënt betekent dat concreet:

  • Uw wensen, behoeften en veiligheid staan voorop.
  • U krijgt van ons tijdig en helder informatie over de zorgverlening.
  • Wij maken met u duidelijke afspraken, die wij vastleggen in een zorgplan of behandelplan. 
  • De zorg die u krijgt evalueren en verbeteren wij regelmatig. 

Deze waarborg voor kwaliteit geldt voor de zorg die u krijgt en ook voor de ondersteunende diensten, zoals voeding, schoonmaak en het personeelsbeleid. Want ook hierop is het HKZ-certificaat van toepassing.

Landelijke eisen voor kwaliteit

Alle zorg en locaties van Zorggroep Meander voldoen aan wettelijk vastgestelde kwaliteitseisen. Wij worden daarop door een aantal instanties gecontroleerd. Eén van deze instanties is de IGJ (Inspectie voor Gezondheidszorg en Jeugd).

Landelijk is afgesproken aan welke eisen goede zorg moet voldoen. Deze eisen zijn gebundeld in het ’Generiek kompas – Samen werken aan kwaliteit van bestaan’. 

Bent u tevreden?

Wij willen dat u als cliënt tevreden bent over onze zorg- en dienstverlening. Daarom doen wij daar regelmatig onderzoek naar, onder andere via Zorgkaart Nederland. 

Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. Door dit te bespreken kunnen wij actie ondernemen om uw klacht op te lossen. Op onze website leest u hoe u een klacht kenbaar maakt.